Scaleup Vlaanderen verwelkomt AM als nieuwe partner

Scaleup Vlaanderen verwelkomt AM als nieuwe partner

Als ondernemer kun je niet alles zelf doen. Misschien ben je goed in het aansturen van een team, maar ligt de technische kant je minder. Misschien heb je skills op het vlak van design, maar is het strategische minder jouw ding. Bert Lambrecht weet alleszins waar hij in uitblinkt: complexe materie op een wervende manier brengen. Daar is Bert zo goed in, dat hij in 2012 besloot om er een business rond uit te bouwen. Afsprakenmaker, dat tegenwoordig AM heet, was geboren.

‘Met AM zetten we in opdracht van bedrijven moeilijk contacteerbare profielen via telemarketing om in leads’, zegt Bert. Cold calling dus, al doet AM veel meer dan enkel commerciële afspraken boeken voor bedrijven. ‘Wij werken op basis van databases met prospects die klanten ons aanbrengen, maar vaak worden die data slecht of helemaal niet gemanaged. Daar brengen wij verandering in met ons online platform. Hier kunnen klanten zien hoe we hun data bewerken en verrijken. Met mooie praatjes alleen kom je er niet, je hebt ook een backoffice nodig die bruikbare data bevat en voldoet aan de wetgeving.'

Transactie van expertise

Bij AM werken intussen 18 mensen, die prospects contacteren en dataflows optimaliseren voor de meest uiteenlopende bedrijven. Heel wat klanten zijn actief in de technologische sector, van giganten als IBM en Oracle over scale-ups als Too Good To Go en Teamleader tot echte starters. ‘Vaak zien we dat die ondernemers zeer goed zijn in het geven van de lange uitleg van hun verhaal, maar in een eerste contact moet je op twee of drie minuten je toegevoegde waarde kunnen duiden. Wij kunnen bij zeer complexe ondernemingen alsnog de essentie duidelijk maken.’

Niet alleen scale-ups worstelen met de verkoop van hun product of dienst, zegt Bert. ‘Sales wordt complexer en complexer. De gladde verkoper van vroeger bestaat niet meer. Zeker nu het persoonlijk contact wegvalt, ligt de focus nog meer op de transactie van expertise en credibiliteit. Probeer prospects daarom steeds te helpen, ook al wordt je business daar niet beter van. Da's belangrijk: wat zeggen mensen over jou als je niét aan hen verkoopt? Verkoop is tegenwoordig meer advies geven en uit je advies gaan mensen horen hoe intens je met je vak bezig bent aan de hand van je sectorkennis, toekomstvisie… Klanten zoeken naar mensen die meedenken en opties voorleggen.’

Een uniek platform

AM deed al projecten voor Sirris, Agoria en imec.istart, maar wordt nu een volwaardige partner van Scaleup Vlaanderen. ‘De technologische sector geeft me energie’, vertelt Bert. ‘Het is belangrijk dat er in Vlaanderen zo’n uniek platform is om ondernemers te helpen schalen, zodat ze verder kunnen professionaliseren en internationaliseren.’

‘Heel wat startups en scale-ups zoeken naar effectieve manieren om hun sales conversie te verhogen, niet in het minst op internationaal vlak’, besluit Frederik Tibau, die vanuit de technologiefederatie Agoria het Scaleup Vlaanderen-initiatief in goede banen leidt. ‘We zijn dan ook bijzonder blij dat we de handen in elkaar kunnen slaan met AM, een bedrijf dat heel wat expertise heeft opgebouwd in telemarketing in binnen- en buitenland.’

‘We weten uit eigen ervaring dat het team van Bert diensten aanbiedt die bijzonder interessant kunnen zijn voor de bedrijven die we begeleiden, en dat is voor ons de voornaamste reden om met een partner in zee te gaan. In het geval van AM is de meerwaarde en de complementariteit overduidelijk.’ 

Scaleup Vlaanderen is een breed begeleidingstraject voor innovatieve digitale startups & scale-ups die aan de vooravond staan van een (internationale) groeiversnelling. Het programma is een organisatie van de Belgische technologiefederatie Agoria, imec's business accelerator imec.istart en van het collectief centrum van de technologische industrie Sirris, en wordt ondersteund door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen (VLAIO).

Download

Benieuwd naar het programma?

Bekijk de agenda