
Hoe werf ik personeel in Frankrijk? Hoe vind ik de juiste distributeur voor mijn SaaS platform? Welke kosten komen kijken bij het veroveren van de Franse markt? Dit zijn slechts een paar vragen die ondernemers zich stellen als het gaat om het internationaliseren van hun bedrijf naar Frankrijk. Deze workshop geeft je strategisch inzicht in de markt en biedt een stap-voor-stap aanpak om je te helpen succesvol Frankrijk te veroveren. Deze sessie is waardevol voor elke ondernemer, of je nu nieuwsgierig bent naar een eerste expansie buiten je thuismarkt of al actief bent in Frankrijk. Elke workshop wordt gevolgd door een 1-op-1 sessie met de coaches.
Leerdoelen
1. Vergroot je inzicht in het uitbreiden van nieuwe markten. Dit omvat budgettering, hoe je tijd en inspanningen te structureren en het identificeren van kansen.
2. Leer hoe je nieuwe markten die bij je bedrijf passen kritisch kunt analyseren.
3. Je inspanningen in Frankrijk starten, stoppen of verdubbelen.
Na deze sessie heb je:
1. Een basiskennis van Frankrijk en internationalisering (in het algemeen). Dit omvat tips, trucs en tactieken voor marktverkenning, evaluatie en selectie.
2. Kritisch zakelijk inzicht verworven van een expert die de Franse markt goed kent en die kan delen wat werkt en wat niet werkt als het gaat om het opbouwen van een bedrijf in Frankrijk.
3. Begrip van de verschillende paden die beschikbaar zijn voor nieuwe marktgroei. Dit omvat wederverkopers, distributeurs, joint ventures, greenfield projecten en meer.
4. Inzicht in hoe je de International Market Identifier kunt gebruiken. Dit intern hulpmiddel wordt gebruikt om nieuwe markten te evalueren op basis van je producten of diensten, klanten, verkoopprocessen en nog veel meer.
Na deze workshop heb je cruciale kennis en begrip van hoe je een nieuwe markt kunt evalueren voor internationale groei. Daarnaast krijg je specifiek marktinzicht in Frankrijk van onze coach, waardoor je unieke inzichten krijgt in hoe je bedrijf Frankrijk kan kraken (of juist niet). Deze workshop gaat niet alleen over internationale expansie, maar richt zich ook op hoe je je team, jezelf en bedrijf intern moet voorbereiden op internationale groei. Je moet intern georganiseerd zijn om je kansen op succes in het buitenland te maximaliseren. Dit omvat:
De kracht van geduld - Waarom internationalisering maanden en geen weken of dagen voorbereiding vergt.
Peilen met anderen - Begrijp de noodzaak om adviseurs, aandeelhouders en andere belangrijke stakeholders in te schakelen voor meningen, expertise en buy-in.
Budgettering - Benodigde tijd en kosten. Schaalvergroting in het buitenland is niet goedkoop.
Tools - Je tech-stack grensoverschrijdend laten werken.
Coaches
- Andrew Herweg, Internationalization Officer bij imec.istart - Andrew heeft de afgelopen tien jaar als adviseur, manager en mentor gewerkt voor startups, non-profits, kleine en middelgrote bedrijven en Fortune 500-bedrijven in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Afrika. Bekende bedrijven zijn Visa Europe (nu Visa Inc.), KKR en Deloitte. Vijf jaar lang werkte hij in Kenia, Rwanda en Oeganda voor Brioche, 1000 Hills Distillery en Grameen Foundation's TaroWorks. Hij werkt nu voor imec.istart, een van de top startup accelerators wereldwijd, waar hij early-stage tech startups ondersteunt bij het betreden van internationale markten.
- Andrew wordt bijgestaan door een marktexpert uit Frankrijk. Deze expert heeft een bewezen track record in het adviseren of schalen van bedrijven in Frankrijk en zal zijn persoonlijke ervaringen, tips en adviezen delen met de deelnemers.
Programma
Workshop
Onze experten geven je handvatten en inzichten om internationaal uit te kunnen breiden.
One-on-one sessie
We gaan in een optioneel gesprek op een andere dag dieper in op specifeke noden en vragen.
Geïnteresseerd?
Contacteer ons om na te gaan hoe en wanneer je een traject op maat op kan starten!
Selectiecriteria
- Je bent founder, co-founder of CEO.
- Je brengt een digitaal product op de markt.
- Je hebt de fase van product/market fit bereikt en bent klaar om verder te groeien.
- Je hebt een aantal internationale klanten, maar je mist een welomlijnde internationalisatie strategie.