Eén van de cruciale momenten voor snelle groeiers is de overgang van startup naar scale-up, wanneer de zogenaamde product/market fit is bereikt.
Dit gaat dikwijls gepaard met het ophalen van externe financiering: een moeilijk en cruciaal proces dat voor de meeste ondernemers nieuw is.
Via deze matchmaking sessie helpen we (potentiële) scale-ups met het nemen van de moeilijke horde voor een seed financiering, serie A kapitaalronde of bij het overwegen van een innovatiesubsidie. Hierbij helpen we de ondernemer zijn/haar pitch en financieel plan scherp te krijgen richting investeerders. Nadien krijgt hij/zij de optionele mogelijkheid om te pitchen in een FINMIX panelsessie. Dit panel is samengesteld uit verschillende types fondsenverstrekkers, o.m. PMV Equity, risicokapitaalverstrekker, angel investeerder, bank, crowdfunding platform,…
Het Finance Matchmaking traject richt zich tot een groepje van maximaal tien bedrijven om de nodige interactiviteit te kunnen garanderen. Meerdere personen per bedrijf kunnen deelnemen.
Programma
Dag 1
Intensievepitching-workshop in groep, waarbij we focussen op het helder krijgen van deboodschap richting investeerders. Richtlijnen bij het uitwerken van een financieel plan- Eenrisicokapitaalverstrekker geeft zijn aanbevelingen voor een goede pitch. Voorbereiding van een kapitaalronde (term sheets,….). Informatie over Europese innovatie financiering.
Dag 2
Tijdens de tweede dag geven de ondernemingen een pitch en krijgen ze vervolgens feedback van de experts en mede-ondernemers.
Dag 3 (optioneel)
Pitch van 15’ voor het FINMIX panel (samengesteld uit verschillende types fondsenverstrekkers, o.m. PMV Equity, risicokapitaalverstrekker, angel investeerder, bank, crowdfunding platform,…) gevolgd door een vraagstelling en feedback van alle experten.
Geïnteresseerd?
Contacteer ons om na te gaan hoe en wanneer je een traject op maat op kan starten!
Selectiecriteria
- Alle tech verticals à SAAS bedrijven, digitale business modellen
- Product-solution fit is bereikt (technisch risico is afgedekt), betalende klanten of minstens een zicht hebben op vermarkting (pilootprojecten, eerste omzet, eerste contracten, …)
- Er moet een specifieke financieringsbehoefte zijn; deze behoefte is complex (niet (enkel) via bankfinanciering)
- Openstaan voor zowel non dilutive als dilutive financieringsmogelijkheden