
Hoe werf ik personeel in Frankrijk? Hoe vind ik de juiste distributeur voor mijn SaaS platform? Welke kosten komen kijken bij het veroveren van de Franse markt? Dit zijn slechts een paar vragen die ondernemers zich stellen als het gaat om het internationaliseren van hun bedrijf naar Frankrijk. Deze workshop geeft je strategisch inzicht in de markt en biedt een stap-voor-stap aanpak om je te helpen succesvol Frankrijk te veroveren. Deze sessie is waardevol voor elke ondernemer, of je nu nieuwsgierig bent naar een eerste expansie buiten je thuismarkt of al actief bent in Frankrijk. Elke workshop wordt gevolgd door een 1-op-1 sessie met de coaches.
1. Vergroot je inzicht in het uitbreiden van nieuwe markten. Dit omvat budgettering, hoe je tijd en inspanningen te structureren en het identificeren van kansen.
2. Leer hoe je nieuwe markten die bij je bedrijf passen kritisch kunt analyseren.
3. Je inspanningen in Frankrijk starten, stoppen of verdubbelen.
Na deze sessie heb je:
1. Een basiskennis van Frankrijk en internationalisering (in het algemeen). Dit omvat tips, trucs en tactieken voor marktverkenning, evaluatie en selectie.
2. Kritisch zakelijk inzicht verworven van een expert die de Franse markt goed kent en die kan delen wat werkt en wat niet werkt als het gaat om het opbouwen van een bedrijf in Frankrijk.
3. Begrip van de verschillende paden die beschikbaar zijn voor nieuwe marktgroei. Dit omvat wederverkopers, distributeurs, joint ventures, greenfield projecten en meer.
4. Inzicht in hoe je de International Market Identifier kunt gebruiken. Dit intern hulpmiddel wordt gebruikt om nieuwe markten te evalueren op basis van je producten of diensten, klanten, verkoopprocessen en nog veel meer.
Na deze workshop heb je cruciale kennis en begrip van hoe je een nieuwe markt kunt evalueren voor internationale groei. Daarnaast krijg je specifiek marktinzicht in Frankrijk van onze coach, waardoor je unieke inzichten krijgt in hoe je bedrijf Frankrijk kan kraken (of juist niet). Deze workshop gaat niet alleen over internationale expansie, maar richt zich ook op hoe je je team, jezelf en bedrijf intern moet voorbereiden op internationale groei. Je moet intern georganiseerd zijn om je kansen op succes in het buitenland te maximaliseren. Dit omvat:
De kracht van geduld - Waarom internationalisering maanden en geen weken of dagen voorbereiding vergt.
Peilen met anderen - Begrijp de noodzaak om adviseurs, aandeelhouders en andere belangrijke stakeholders in te schakelen voor meningen, expertise en buy-in.
Budgettering - Benodigde tijd en kosten. Schaalvergroting in het buitenland is niet goedkoop.
Tools - Je tech-stack grensoverschrijdend laten werken.
Oprichter of CEO (degene die de leiding heeft over sales, partnerships of business development)
Business Development Lead
Sales Lead
Marketing Lead
Partnership Lead
Andrew Herweg - Internationalization Officer bij imec.istart.
Kevin Tilliers - Kevin is een ondernemer, trotse vader van 3 kinderen en een absolute gin liefhebber. Hij kreeg de kans om zijn eigen startup in de HRtech-sector te lanceren en op te schalen: Myskillcamp. Hij heeft een passie voor sales en marketing en heeft deze vaardigheden 10 jaar lang kunnen ontwikkelen met zijn Growth en Sales teams. MyskillCamp was voornamelijk actief in de Benelux en Frankrijk met meer dan 50% van de inkomsten uit de Franse markt. Tegenwoordig besteedt Kevin zijn tijd aan het helpen van ambitieuze ondernemers bij het opbouwen van een duurzame verkooporganisatie door een groeimindset aan te nemen.
Bereid drie tot vijf vragen voor die je beantwoord wilt hebben tijdens de workshop of tijdens de 1--1 sessie om maximale waarde voor je bedrijf te garanderen.