
De Britse markt biedt talloze mogelijkheden voor Vlaamse bedrijven. Ga maar na, het VK heeft 67 miljoen inwoners, heeft vier steden met meer dan 1 miljoen inwoners, is de thuisbasis van bedrijven en organisaties van naam zoals GSK, Lloyds Bank, BP, Cadbury, NHS, Tesco, Save the Children en meer en is voor startups de Europese koploper qua kapitaal ophalen.
Hoewel het Verenigd Koninkrijk op papier aantrekkelijk is voor bedrijven in vele sectoren, is het een ingewikkelde en dure markt om te betreden en te opereren. De hoofdstad Londen is weliswaar het epicentrum van handel en innovatie in het VK, maar andere steden en regio's zoals Liverpool, Leeds, Manchester, Glasgow en andere hebben hun eigen unieke mogelijkheden die wellicht beter zijn voor je bedrijf.
Onze volgende Masterclass focust op het Verenigd Koninkrijk. Daarin leer je wat er nodig is om een sterke go-to-market strategie voor de Britse markt op te zetten en verkoop en strategische partnerschappen veilig te stellen voor een succesvolle markttoegang en duurzame groei. Deze workshop wordt geleid door Paul McIntosh, oprichter & CEO bij Bridgehead International Agency & Andrew Herweg, internationalization officer bij imec.istart.
Al meer dan 20 jaar helpt Paul McIntosh bij Bridgehead International Agency meer dan 70 internationale bedrijven succesvol uit te breiden naar de Britse markt en daarbuiten. Voordat hij Bridgehead International Agency oprichtte, leidde Paul bedrijfsontwikkelingsactiviteiten voor bedrijven als Cisco, LEGO en de BBC.
Andrew Herweg heeft de afgelopen 12 jaar advies, management en begeleiding gegeven aan start-ups, non-profits, KMO's en Fortune 500-bedrijven in Amerika, Europa en Sub-Sahara Afrika. Opvallende bedrijven zijn Visa Europe (nu Visa Inc.), KKR en Deloitte UK. Momenteel werkt hij met de bedrijvenportefeuille van imec.istart om hen te helpen een zachte en succesvolle landing te maken op nieuwe markten.